4. Mozus grāmatā par Kainu ir rakstīti šādi vārdi:
15 Un Dievs sacīja viņam: "Ne tā! Ikvienam, kas Kainu nokauj, tiks septiņkārt atriebts." Un Dievs pielika Kainam zīmi, lai tas, kas viņu sastaptu, to nenokautu.
16 Un Kains aizgāja no Dieva acīm un dzīvoja Noda zemē, austrumos no Ēdenes.
17 Un Kains atzina savu sievu, un tā tapa grūta un dzemdēja viņam Ēnohu. Un viņš uzcēla pilsētu un nosauca pilsētu sava dēla vārdā par Ēnohu.
Kaina zīme izskatās vairāk pēc aizsardzības zīmes, nevis pēc lāsta zīmes. Arābu tekstā, kurš glabājas Oksfordas Bodliena bibliotēkā, ir aprakstīs ka Jahve jūt vajadzību, Kainu iedzīt tuksnesī, taču, dodot viņam īpašu aizsardzības zīmi, kas dod viņam augstākas privilēģijas kā citiem cilvēkiem:
“Zobens nevar viņu caurdurt, uguns nevar viņu sadedzināt, ūdens nevar viņu noslīcināt, gaiss nevar viņu notiriekt, kā arī viņu nevar nogalināt ne pērkons, ne zibens”’
Šis teksts pēc idejas kaut kur atgādina Pentagrammas Rituālu.
Ir cilvēki, kuriem arī ir Kaina zīme un to var redzēt ar garīgo redzi, tā atrodas pieres rajonā. Dažreiz cilvēkiem tā izpaužas kā kāda fiziski redzama zīme, rēta, vai kādas īpašības, kas nav citiem. Bet galvenā īpašība, ka tiem, kuriem ir Kaina zīme iet savu ceļu, meklē atbildes uz saviem jautājumiem sevī, prot izmantot apziņas gaismu, kuru esam saņēmuši no dieviem.
Kains bija pirmo pilsētu celtiniecības pamatlicējs, viņa dēls mūzikas aizsācējs. Pateicoties Kainam sākās mūsu civilizācija.
Atliek jautājums, kāpēc Kains nogalināja Ābelu? Viena no versijām, ka Ābela nogalināšana nozīmē, dzīvnieciskā uzverēšana cilvēkā. Tā ir pāreja no dzīvnieciskā uz cilvēcisko.
Šobrīd daudzi senie arhetipi, kuri bija ar negatīvu nozīmi, atdzimst citā gaismā. Ir vērtību pārvērtēšana, šobrīd, kad mēs no kolektīvā pārejam uz individuālo.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru